Daily-motorerne bruger mindre brændstof i det daglige arbejde
Tirsdag 11. oktober 2016 kl: 20:03
Af: Jesper ChristensenIveco har i forbindelse med overgage til Euro-6-normen for de lette lastbiler optimeret sine motorer i Daily-modellerne. Den hidtidige 130 hk-motor er blevet erstattet af en 116 hk motor og en 140 hk motor
Iveco fremhæver, at de nye Euro 6-motorer er 8 procent mere brændstoføkonomiske, end de hidtidige motorer i Daily-modellerne.
Brændstofbesparelsen er opnået ved en række optimeringer - eksempelvis behandling af udstødningen med EGR og SCR, lavere motorfriktion, variabel oliepumpe, lavere friktion i bagakslerne, variabel turbo, syntetisk olie på bagakslen og optimeret kølesystem.
Euro6 teknologipakke (NSC + LPEGR) | -1 % |
Lav motorfriktion | -1,5 % |
Variabel oliepumpe | -1,6 % |
Lav bagakselfriktion | -0,5 % |
Syntetisk olie på bagakslen | -0,3 % |
VGT + længere bagakseludveksling | -2,4 % |
Optimeret kølesystem | -0,8 % |
I alt | -8,1 % |
Den større 3,0 liters Euro 6-motor fåes i tre forskellige effekter: 150 hk, 180 hk og 210 hk. Her er drejninsmomenterne henholdsvis 350, 430 og 470 Nm.
I naturgas-udgaven yder motoren 136 hk med et drejningsmoment på 350 Nm.
© Copyright 2024 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.
Print siden
- Sværlasttraileren tog en med som let last
- Vognmand fik sin nye vogn leveret på Lundevej
- Fire-akslet trailer kan tage to containere på en gang
- Vognmand fra Stenlille har fået en stor Volvo
- Ny elektrisk motor er en del af større batteri-elektrisk lastbilprogram
- En plus en plus en plus en - bliver et 34 meter langt vogntog
- Vognmand fra Brylle hentede påhængsvogn til veksellad i Hedensted
- Green Truck Award endte igen hos Scania
- Forhandlernetværk effektiviserer og konsoliderer ekspertisen
- Vognmand har overført en ny tre-akslet anhænger til sit hovedsæde i Brabarnd
- Lastvognsservice på Avedøre Holme er kommet godt fra start - søger flere mekanikere
- Belgisk producent af busser og trailere er blevet delt i to
Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes! |
||
Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget! |