Forsiden
      

Vognmandspar sværger til MAN på grund af totaløkonomi

Tirsdag 8. november 2016 kl: 11:39
Af: Mikael Friis

MAN har i mange år arbejdet på at optimere sit forhandlernetværk i Danmark. I kombination med gode produkter har det har ført til en stabil markedsandel på 14-16 procent over 16 ton totalvægt. Blandt de kunder, som sværger til de tyske lastbiler, er vognmand Per Madsen i Kærby ved Kalundborg. Transportnyhederne.dk mødte ham til MAN’s produktintroduktion i Greve forleden

Per Madsen er en erfaren herre, når det gælder landevejstransport. Han har kørt lastbil siden 1974 - som både chauffør og vognmand. Han har på et tidspunkt været oppe på seks biler, men i de senere år har han droslet ned til to MAN sættevognstrækkere, som han selv og en chauffør kører. De er primært er beskæftiget med containerkørsel til og fra Københavns Frihavn for ANCO Trans.





Vognmand Per Madsen fra Kærby ved Kalundborg benyttede MAN’s lancering af den nye årgang 2017 til at få bekræftet, at hans favoritlastbil stadig er en MAN.







- Som vognmand har jeg altid sværget til MAN, og forklaringen er lige så enkel, som den er kort. Totaløkonomi, fastslår Per Madsen.


Hans to trækkere kører hver godt 100.000 km om året. Han har tegnet fuld servicekontrakt på dem begge, så han ikke skal have penge op af lommen, hvis de bryder ned. Og det gør de meget sjældent.


- Min egen trækker er nu ca. fire et halvt år, og det eneste nedbrud i den tid har været en turbo, forklarer han.


Per Madsen handler bil og får dem passet på MAN’s store værksted i Greve. Med de mange ture mellem Københavns Frihavn og Novo i Kalundborg er det ikke store omvej at få lavet service i Greve.


- Jeg kan ikke huske at have fået en regning på ekstraordinære udgifter. Da der gik en oliekøler på den anden bil, blev den hentet til Greve med autohjælp. Nogle timer senere kunne vi køre videre uden at tage pungen op af lommen. Sådan skal det være, fastslår Per Madsen.


Han skifter som regel sine biler efter fem år. Efter en halv million kilometer på tælleren, skal han snart ud og handle bil igen. Der kommer helt sikkert til også at stå MAN på fronten af den næste bil til vognmanden i Kærby.






Vognmandsparret Birthe og Per Madsen har i mange år kunne glæde sig over MAN-lastbilernes gode totaløkonomi.






Klik venligst

© Copyright 2024 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Print siden  

- Forhandlernetværk effektiviserer og konsoliderer ekspertisen
- Vognmand har overført en ny tre-akslet anhænger til sit hovedsæde i Brabarnd
- Lastvognsservice på Avedøre Holme er kommet godt fra start - søger flere mekanikere
- Belgisk producent af busser og trailere er blevet delt i to
- City-trailer med en enkelt aksel gør det let at komme rundt
- Landbrugsvirksomhed kører ud med tre-akslet trækker
- Uddannelsesorganisation får endnu en el-lastbil i flåden
- To nye tre-akslede trailere med walking floor er gået til Mors
- Fire-akslet gardintrailer skal køre for leverandør af flydende gasser
- Containertransport har fået flere elektriske trækkere
- Vognmand fra Stevns stævnede ud fra Hedensted med to nye tre-akslede tip-trailere
- Bestanden ligger stabilt

Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Titel:
 
Kommentar:
 
Navn:
 
Email:

Adresse:

By:

Indtast bogstaverne: ÆØÅ
- så hjælper du os med at undgå spam.

Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget!
Klik venligst