Forsiden
      

Chauffører fra Vejen finder vejen i to nye DAF’er med kran

Fredag 18. august 2017 kl: 11:45
Share  


Af: Redaktionen

Lastbilmægleren i Hedensted, der drives af Carsten Lykke har fundet en niche, hvor kvalitet, leveringspræcision og ordholdenhed er vigtigere end den sidste lille forskel på indkøbsprisen. Før sommerferieperioden fik droslet ned for aktiviteterne i Kongeriget Danmark, der har en dronning som regent, leverede Carsten Lykke to nye DAF’er opbygget med kraner sammen med en ny påhængsvogn til transportvirksomheden K. Hansen Transport i Vejen

Chauffører fra Vejen finder vejen i to nye DAF’er med kran
Carsten Lykke har specialiseret sig i en niche, hvor det handler mere om kvalitet, leveringspræcision og ordholdenhed end om at skære hjørner for at spare de sidste kroner på indkøbsprisen - plus en evne til at koordinere samarbejdet mellem leverandører af chassiser, opbygninger, kraner, påhængskøretøjer, autolakerere med mere.


- Jeg har handlet DAF flere gange med Carsten, da jeg var hos Niels Pagh Transport A/S i Vejen. De bestilte biler blev altid leveret præcist som aftalt til tiden og til prisen. Det kræver vi også her hos K. Hansen Transport, og leveringen af de to nye DAF’er er da gået efter en snor, siger Preben Jørgensen, der er ansvarlig for indkøb af materiel hos K. Hansen Transport.


- Vi havde brug for et par store kranbiler til transport og løft af blandt andet byggematerialer og industrigods, og vi var ude i så god tid, at vi kunne få skræddersyet bilerne præcis efter vores og chaufførernes ønsker. Efter en tæt dialog med Carsten indgik vi en aftale om specifikationer, leveringstid og pris på både chassiser, opbygning og kraner, og den er fulgt til punkt og prikke, siger han og fortsætter:


- Hvordan Carsten får kabalen mellem de mange underleverandører til at gå op, har jeg aldrig helt forstået, men det lykkes for ham hver gang.


Den ene af denye biler er en tre-akslet DAF XF 460 6x2-trækker opbygget med en 34 t/m Palfinger-kran og fly-jib. Den anden af de nye DAF’er er en fire-akslet 8x2/4-forvogn opbygget med en 42 t/m Palfinger-kran. Begge kraner er rå-monterede af Palfinger-forhandleren KLC (Kolding Lastvognscenter). PM Lastvogns Service i Hedensted har opbygget trækkeren, mens Hedensted Ladfabrik har produceret det 6,2 meter faste alu-lad på forvognen og det 7,4 meter faste alu-lad til den tre-akslede, galvaniserede påhængsvogn fra HFR i Rødekro.


Chauffører tages med på råd
- Når der er tale om specialbiler som de to nye kranbiler, får chaufførerne i vid udstrækning mulighed for at påvirke opbygningen. De skal jo arbejde med grejet til hverdag, og så gælder det om at give dem et arbejdsredskab, de er glade for. Og her efter godt en måned skal jeg hilse og sige, at det er de, forklarer Preben Jørgensen.


K. Hansen Transport råder i dag over omkring 50 trækkende enheder. Langt hovedparten er af svensk og tysk fabrikat, så de nye DAF’er er indtil videre i mindretal. K. Hansen Transport indhenter altid tilbud fra flere mærker. Man ser både på de tekniske muligheder og på de samlede driftsomkostninger inklusiv en otte-årig reparationsaftale, så der ikke dukker ubehagelige økonomiske overraskelser op senere. Denne gang kom Lastbilmægleren ud med det bedste tilbud på både den tekniske udformning og den samlede driftsøkonomi på en reparationsaftale med PM Lastvogns Service i Hedensted.


- Når både chaufførerne er glade og økonomichefen er glad, så er jeg også glad, siger Preben Jørgensen.


Fakta om to nye DAF kranbiler til K. Hansen Transport:
  • Drivline: 13-liters MX13-motor på 460 hk, 12-trins ZF AS Tronic-gearkasser samt DAF SR1344-bagaksler med differentiale-spærre
  • Førerhus: DAF Super Space Cab med blandt andet info-display, Super Comfort førersæde med Alcantara, stort oliefyr, GPS-styret Predictive Cruise Control, ACC afstandsradar og LED-forlygter
  • Opbygning, trækker: 34 t/m Palfinger PK34002-kran med fly-jib og rotator, luftforskydelig Jost-skammel, fuld aludørk, udtræksskuffer, høj galge med videre
  • Opbygning, forvogn: 42 t/m Palfinger PK42002-kran med fly-jib med rotator, 6,2 meter fast alu-lad med 3-delte sider, 10-tons surringskroge, værktøjskasser samt udtræksskuffer, VBG træktøj.
  • Opbygning, påhængsvogn: HFR-chassis med 7,4 meter alu-lad med 4-delte sider, 3 stk. 9-tons BPW-aksler med skivebremser, løftbar midteraksel, forskydelig trækstang.
  • Leveret af Lastbilmægleren v. Carsten Lykke i Hedensted i samarbejde med blandt andet Kolding Lastvognscenter, Hedensted Ladfabrik, PM Lastvogns Service i Hedensted samt HFR i Rødekro.




Klik venligst

© Copyright 2017 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Print siden  

- Gardintraileren skal bruges til transport af genbrugsmaterialer
- Stillads-bilen er opbygget med kran
- Vognmand har fået fire nye på tre år
- Ny produktchef skal tage sig af Renault Trucks i Danmark
- Vognmand i Fajstrup fik Volvo FH
- Sjællandsk vognmand fodrer 730 heste til fodertransport
- Aarhus-vognmand har fået en ny tre-akslet
- Pimp my Mack - ny Anthem-model er lanceret i USA
- Entreprenørvirksomhed har overført en anhænger til Fyn
- Trækkeren kan køre med sideloader
- Pickup’en er i x-klassen
- Vognmand i Ballerup kører ud med biler-dekoration

Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Titel:
 
Kommentar:
 
Navn:
 
Email:

Adresse:

By:

Indtast bogstaverne: ÆØÅ
- så hjælper du os med at undgå spam.

Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget!
Klik venligst

Klik venligst

Klik venligst

Klik venligst

Klik venligst



Klik venligst

Klik venligst