Forsiden
      

Reservedelsgaranti går ind i sit andet år

Fredag 26. januar 2018 kl: 10:22
Af: Redaktionen

Som den første danske lastbil- og busleverandør indførte MAN for et år siden en to-årig garanti på MAN-originaldele og MAN-ombytningsdele.
Her ét år senere er de første reservedele ved at gå ind i det andet år med garanti, hvilket dog ikke er noget, der bekymrer MAN’s Spare Part manager Bjarne Rasmussen


- Vores kvalitet på MAN’s lastbiler og busser, herunder også de reservedele som benyttes, er så høj, at vi ikke regner med væsentlige udgifter i forbindelse med den udvidede garanti. Det er naturligvis en væsentlig årsag til MAN’s enegang i branchen med en forlænget garanti, at der kun sjældent er problemer med reservedelene, siger han.


Selvom Bjarne Rasmussen fremhæver den gode reservedelskvalitet, så kan han ikke udelukke at der opstår fejl. Det er netop derfor, at den to-årige reservedelsgaranti skal ses som en effektiv forsikring for kunderne. 


- Som det altid er tilfældet ved at benytte MAN-originaldele, gælder to-års garantien både for selve komponenten samt for den medfølgende arbejdsløn og hjælpematerialer. Og den udvidede to-års garanti gælder også, hvis reparationen sker på et autoriseret MAN-værksted i udlandet, siger Bjarne Rasmussen og fortsætter: 


- Det er langt fra tilfældet, at det er reservedelen, der er den dyreste del. Ofte udskiftes en reservedel til få hundrede kroner, men hvor det tager flere timer for mekanikeren at udskifte delen og reparere følgeskaderne. Her dækkes hele reparationen - reservedele såvel som timelønnen - af den udvidede reservedelsgaranti.


Det tyske kvalitetsinstitut, TÜV, har igennem en lang årrække vurderet kvaliteten på samtlige lastbilsmærker ved at måle på antallet af fejl, som bliver rapporteret på et til fem år gamle lastbiler. Resultaterne af de seneste fire-fem års TÜV målinger viser, at MAN ligger helt i front på kvaliteten med meget få fejl indenfor hver årgang. Disse resultater afspejler en tendens, som MAN i årevis har set. Nemlig at kvaliteten af de mange MAN-originaldele er så høj, at det sjældent giver anledning til nedbrud eller stop af selve køretøjet.


Store krav til underleverandører:
MAN’s originaldele produceres efter MAN retningslinjer og kontrolleres omhyggeligt for overholdelse af MAN’s kvalitetsstandarder. Samme krav stilles til alle godkendte underleverandører, som alle skal leve op til MAN’s mål, der skal sikre:
  • State-of-the-Art kvalitet takket være den nyeste MAN-teknologi samt løbende opdatering og udvikling, der sikrer, at enhver original MAN-reservedel er mindst lige så god eller måske endda bedre end den del, der skal udskiftes

Også to års garanti på reservedele til MAN’s TGE-biler
Det er ikke kun MAN’s mange danske ejere af lastbiler og busser, som har glæde af den to-årige garanti. Også MAN’s helt nye kunder på varebilssiden nyder godt af den forlængede garanti.


- Det har naturligvis været en vigtig parameter i hele lanceringen af vores nye varebil, MAN TGE, at den fra start har haft to års garanti på reservedelene, og dermed adskiller sig væsentligt i forhold til stort set alle konkurrenter på markedet. Det er med til at give vores nye varebil et kvalitetsstempel, som er helt i tråd med den totaloplevelse, som vores kunder skal have, når de prøver en af vores varebiler, siger MAN’s Varebilschef Nicolai Sperling.


MAN’s omfattende program af renoverede MAN-originaldele, MAN EcoLine, er ligeledes omfattet af den to-årige garanti. Dermed er MAN’s mange kunder med ældre køretøjer, der ofte benytter sig af de billigere renoverede EcoLine dele, også sikret en væsentligt forbedret garanti, når deres ældre MAN køretøjer trænger til at få skiftet reservedele, da MAN yder præcis samme to-års garanti på en fabriksrenoveret Ecoline-komponent som på fabriksnye komponenter.




Klik venligst

© Copyright 2024 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Print siden  

- Entreprenør tog tre tre-akslede tandem-trækkere med til Herskind
- Dem fra Nordlunde har fået en ny fire-akslet maskinanhænger
- Overføringsanhænger skal føre containere til og fra opgaverne
- Slagelse-virksomhed skal bruge to nye trækkere til entreprenøropgaver
- Pusher-trækker skal tage læsset med gyllevogne med mere
- Fragtfirma medbringer truck til lasten
- Antallet af el-drevne lastbiler er stiger - antallet af gas-drevne ligger konstant
- Uforpligtende aftale skal se på udvikling af lastbilførerhus
- Tysk kapitalfond skal overtage tysk produkcent af specialkøretøjer
- Fire-akslet tip-trailer fra Hedensted er kommet til Løsning
- Tro flytter bjerge - Vognmand i Bjerge flytter med nye fire-akslet Volvo FM
- Overførselanhængeren blev hentet hjem på blokvogn

Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Titel:
 
Kommentar:
 
Navn:
 
Email:

Adresse:

By:

Indtast bogstaverne: ÆØÅ
- så hjælper du os med at undgå spam.

Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget!
Klik venligst