Forsiden
      

Renault Trucks vil sælge lastbiler med e-motorer i 2019

Onsdag 31. januar 2018 kl: 14:24
Af: Redaktionen

Den franske lastbilproducent, der er en del af AB Volvo-koncernen, oplyser, at den vil lancere en række elektriske lastbiler til næste år baseret på erfaringerne fra ti års test af elektriske lastbiler under virkelige forhold med kunder. De første elektriske lastbiler vil være designet til brug i byområder og vil blive produceret på Renault Trucks fabrikken i Blainville-sur-Orne i Normandiet i det nordvestlige Frankrig

Renault Trucks vil sælge lastbiler med e-motorer i 2019
Renault Trucks’ strategi for bæredygtig distribution i byerne bygger på el-drevne køretøjer, som vil være uundværlige for morgendagens bytrafik. Elektriske køretøjer med nul-emission, hvor de kører, vil bidrage til at forbedre luftkvaliteten, nedbringe trafikbelastningen og i og med, at de er støjsvage, vil det i højere grad være muligt at køre om natten. 


Siden 2009 har Renault Trucks investeret i forskning og udvikling inden for elektromobilitet og har arbejdet med omfattende feltprøver i samarbejde med en række kunder. Forskellige typer 100 procent elektriske 12-16 tons lastbiler er blevet testet i samarbejde med Speed ​​Distribution for Guerlain, Stef for Carrefour, Nestlé og Delanchy Group. Testene har givet Renault Trucks en række erfaringer om brugsbetingelser, batteridrift, opladningsinfrastuktur og vedligeholdelseskrav til elektriske lastbiler.


Ud over disse testkøretøjer har Renault Trucks solgt elektriske lastbiler i 4,5 tons segmentet siden 2010 - et er en Maxity med el-motor og batterier.


- Vores kommercielle erfaring med Electric Maxity har givet vores netværk vigtige erfaringer med at sælge, servicere og reparere elektriske køretøjer, siger François Savoye, der er ansvarlig for Renault Trucks’ energieffektivitetsstrategi. 


- Nutidens elektriske køretøjer er en konkurrencedygtig løsning, hvilket ikke var tilfældet i 2010, siger han videre.


Ud over de tiltag, der er gjort for at sætte sig ind i kundernes behov og markedets krav, er Renault Trucks i en position, hvor man kan drage fordel af de forsknings- og udviklingsressourcer, Volvo-gruppen har - og for eksempel udnytte den velprøvede teknologi og synergien mellem de forskellige forretningsenheder, der arbejder med udvikling af elektriske køretøjer, som for eksempel busser. 


Med stordriftsfordelene i ryggen markedsfører Renault Trucks et omkostningseffektivt udvalg af elektriske køretøjer til sine kunder i 2019.


Et samlebånd dedikeret til de elektriske lastbiler er ved at blive installeret på Renault Trucks' fabrik i Blainville-sur-Orne i Normandiet.






Klik venligst

© Copyright 2024 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Print siden  

- Sværlasttraileren tog en med som let last
- Vognmand fik sin nye vogn leveret på Lundevej
- Fire-akslet trailer kan tage to containere på en gang
- Vognmand fra Stenlille har fået en stor Volvo
- Ny elektrisk motor er en del af større batteri-elektrisk lastbilprogram
- En plus en plus en plus en - bliver et 34 meter langt vogntog
- Vognmand fra Brylle hentede påhængsvogn til veksellad i Hedensted
- Green Truck Award endte igen hos Scania
- Forhandlernetværk effektiviserer og konsoliderer ekspertisen
- Vognmand har overført en ny tre-akslet anhænger til sit hovedsæde i Brabarnd
- Lastvognsservice på Avedøre Holme er kommet godt fra start - søger flere mekanikere
- Belgisk producent af busser og trailere er blevet delt i to

Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Titel:
 
Kommentar:
 
Navn:
 
Email:

Adresse:

By:

Indtast bogstaverne: ÆØÅ
- så hjælper du os med at undgå spam.

Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget!
Klik venligst