Klik venligst

  
Forsiden
      

Renault Trucks lancerer brændstofbesparelser på op til 7 procent

Mandag 17. december 2018 kl: 10:54
Share  


Af: Redaktionen

Renault Trucks er klar til at køre 2019-versioner af Renault Trucks D og D Wide distributions-serien. De nye versioner har forbedret aerodynamik og chaufførkomfort samt nye Euro 6 Step D-motorer. Kombinationen af af de forskellige tiltag giver ifølge Renault Trucks brændstofbesparelser på op til 7 procent sammenlignet med den nuværende generation

Renault Trucks lancerer brændstofbesparelser på op til 7 procent
Renault Trucks peger på, at DTI 5-, DTI 8- og DTI 11-motorerne i dag overholder de kommende Euro 6 Step D-regler, der træder i kraft 1. september næste år. Motorerne i Renault Trucks D- og D Wide-modellerne er blevet opdateret og omfatter nu en ny generation af partikelfiltre. 


DTI 5- og DTI 8-motorerne er blevet monteret med ny motorsoftware. Det fulde udvalg af tilbehør er også blevet videreudviklet, hvilket blandt andet betyder, at motorerne i Renault Trucks D og D Wide har et nyt oliekølesystem og en low-flow vandpumpe.


Optimeret aerodynamik 
De resultater, som Renault Trucks har fået ind med arbejdet med Urban Lab 2-lastbilen, har vist, at optimering af aerodynamikken er et af de vigtigste tiltag til reduktion af både brændstofforbrug og CO2-emissioner - især ved kørsel i bymæssige miljøer omkring storbyer. 


For at forbedre luftstrømmen og derved reducere brændstofforbruget markant, er aerodynamikken for Renault Trucks D og D Wide blevet optimeret. I 2019-versionen er de blevet udstyret med nye spoilere, hvor spoileren på taget er justerbar med 12 indstillingsmuligheder, så den kan tilpasses forskellige opbygninger.


Sikkerhed og kørselskomfort 
Renault Trucks D og D Wide er udstyret med nye chaufførhjælpesystemer, der giver øget sikkerhed og kørselskomfort. Den intelligente fartpilot (ACC) opretholder automatisk en minimumsafstand til det forankørende køretøj, når der køres i tung trafik, hvilket også letter chaufførens kørsel. Den justerbare fartbegrænser (ASL) er også en indbygget funktion. Betjeningselementer til begge systemer er anbragt, så de er let tilgængelige for chaufføren, hvilket giver en mere sikker og effektiv kørsel.


Renault Trucks D og D Wide 2019, der kan køre på op til 100 procent biodiesel, kan bestilles nu. De fås også i en CNG-version.






Klik venligst

© Copyright 2019 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Print siden  

- Fragtmand fra Ulfborg har fået den første af fire
- Shipping-koncern har hentet sværlasttrailer i Hedensted
- Ny tiptrailer hos vognmandsforretning i Salling rummer 61,5 kubikmeter
- Sættevognen kan køre som blokvogn
- Herning-virksomhed fik det første kran-eksemplar i Danmark
- Flis-virksomhed har overført en anhænger til Grønbjerg ved Give
- Vognmand fra Føvling har fået en trailer med gående gulv
- Vognmand fra Allindemagle fik ny bil til 45-års jubilæum
- Lastbilen kørte efter bestillingens snor
- Vognmand i Hornslet tipper med ny tre-akslet kærre
- Dækfirma få ny Key Account Manager i vest
- Enhed nummer 3.000 var en velholdt Scania

Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Titel:
 
Kommentar:
 
Navn:
 
Email:

Adresse:

By:

Indtast bogstaverne: ÆØÅ
- så hjælper du os med at undgå spam.

Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget!
Klik venligst

Klik venligst

Klik venligst

Klik venligst

Klik venligst



Klik venligst