CHAUFFØR EFTER TRE UGER I NY BIL:

Den nordjyske Scania-forhandler Stiholt leverede fornyligt en ny tre-akslet Scania S 500 til SL-Transport i Hals i Vendsyssel. Chauffør Allan Melgaard kan efter tre ugers kørsel og 12.000 kilometer konstatere, at brændstoføkonomien er fornuftigt, da det ligger over 4 km/l
- 12.000 km på de første tre uger har givet et gennemsnit på den rigtige side af 4 km/l, siger Allan Melgaard.
- Jeg kører med fuldt læs ca. 75 procent af tiden og med tom køletrailer resten af tiden, og det er især vindmodstanden, der påvirker forbruget. På en tur med strid sidevind falder gennemsnittet til ca. 3,9 km/l, så det er ikke så meget vægten, der betyder noget, fortsætter han.
Den nye S 500 A6x2 kører med oksekød for Danish Crown over hele Danmark og Nordtyskland og er nyeste bil i en vognpark på 13 trækkende enheder. De øvrige er en R 500 også af nyeste Scania-generation, en Volvo FH samt 10 Iveco’er.
- Jeg tror, at det lave brændstofforbrug på de to nye Scania har overbevist vognmanden om, at han skal satse på Södertälje-biler fremover. Jeg sparer ham i hvert fald for over 100.000 kroner til brændstof om året i forhold til den Iveco, jeg havde tidligere, fremhæver Allan Melgaard, der roser den nye Scania for at køre helt fantastisk.
- S-modellen er jo beregnet til langtur, men det er køleskabet ikke. Jeg savner det store køleskab i Iveco’en, men måske er meningen med det lille køleskab, at jeg skal smide nogle af mine 140 kg, siger Allan Melgaard.
Vognmanden har givet chaufføren stort set frie tøjler til at specificere den nye Scania, så Allan Melgaard satte kryds ved ”rigtig” 6x2-bogie, S-førerhus med fuld læderstue, ægte springmadras, LED-lygter for og bag, alt i sikkerhedssystemer, kraftig retarder, 1.000 liter brændstoftanke, fabrikslakering og -opbygning med sideskørter med mere.
Det er lastbilsælger Christian Pedersen, der har leveret bilen, og Stiholt i Aalborg, der har klargjort til levering med eksempelvis alu-dørkplade, G-strenge, LED-arbejdslys, fladskærm, 12/220V inverter, lysskilt og blitzbjælke.
.jpg)
© Copyright 2025 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.
Print siden
- Vognmand i Odense har trukket en udtrækstrailer til Odense
- Vognmand på Amager trækker læsset med en tre-akslet pusher-trækker
- Vognmand i Roskilde tog fem af samme slags
- Vognmand fra Tørring tog tre trailere med en enkelt trækker
- Tre-akslet tiptrailer kan rumme 34 kubikmeter i kassen
- Vognmand i Karlslunde trak afsted med tre nye trækkere
- Mølle har fået ny fire-akslet tip-trailer til korn og foderstoffer
- Nye elektriske og lette varebiler er udviklet til alle typer bytrafik
- Dynamisk styring på lastbiler bliver opgraderet til gavn for trafiksikkerheden
- Lastbilcenter skifter ejer
- Transportfirma i Greve tog to gange tre vekselladskærre med hjem
- Sværlasttrailer kan blive fem meter længere
Skriv din kommentar:
- Gennemsnittet er på den rigtige side af fire kilometer
Mandag 19. august 2019 kl: 15:04
Af: Redaktionen
Den nordjyske Scania-forhandler Stiholt leverede fornyligt en ny tre-akslet Scania S 500 til SL-Transport i Hals i Vendsyssel. Chauffør Allan Melgaard kan efter tre ugers kørsel og 12.000 kilometer konstatere, at brændstoføkonomien er fornuftigt, da det ligger over 4 km/l
![]() |
- Jeg kører med fuldt læs ca. 75 procent af tiden og med tom køletrailer resten af tiden, og det er især vindmodstanden, der påvirker forbruget. På en tur med strid sidevind falder gennemsnittet til ca. 3,9 km/l, så det er ikke så meget vægten, der betyder noget, fortsætter han.
Den nye S 500 A6x2 kører med oksekød for Danish Crown over hele Danmark og Nordtyskland og er nyeste bil i en vognpark på 13 trækkende enheder. De øvrige er en R 500 også af nyeste Scania-generation, en Volvo FH samt 10 Iveco’er.
- Jeg tror, at det lave brændstofforbrug på de to nye Scania har overbevist vognmanden om, at han skal satse på Södertälje-biler fremover. Jeg sparer ham i hvert fald for over 100.000 kroner til brændstof om året i forhold til den Iveco, jeg havde tidligere, fremhæver Allan Melgaard, der roser den nye Scania for at køre helt fantastisk.
- S-modellen er jo beregnet til langtur, men det er køleskabet ikke. Jeg savner det store køleskab i Iveco’en, men måske er meningen med det lille køleskab, at jeg skal smide nogle af mine 140 kg, siger Allan Melgaard.
Vognmanden har givet chaufføren stort set frie tøjler til at specificere den nye Scania, så Allan Melgaard satte kryds ved ”rigtig” 6x2-bogie, S-førerhus med fuld læderstue, ægte springmadras, LED-lygter for og bag, alt i sikkerhedssystemer, kraftig retarder, 1.000 liter brændstoftanke, fabrikslakering og -opbygning med sideskørter med mere.
Det er lastbilsælger Christian Pedersen, der har leveret bilen, og Stiholt i Aalborg, der har klargjort til levering med eksempelvis alu-dørkplade, G-strenge, LED-arbejdslys, fladskærm, 12/220V inverter, lysskilt og blitzbjælke.
.jpg)
© Copyright 2025 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

- Vognmand i Odense har trukket en udtrækstrailer til Odense
- Vognmand på Amager trækker læsset med en tre-akslet pusher-trækker
- Vognmand i Roskilde tog fem af samme slags
- Vognmand fra Tørring tog tre trailere med en enkelt trækker
- Tre-akslet tiptrailer kan rumme 34 kubikmeter i kassen
- Vognmand i Karlslunde trak afsted med tre nye trækkere
- Mølle har fået ny fire-akslet tip-trailer til korn og foderstoffer
- Nye elektriske og lette varebiler er udviklet til alle typer bytrafik
- Dynamisk styring på lastbiler bliver opgraderet til gavn for trafiksikkerheden
- Lastbilcenter skifter ejer
- Transportfirma i Greve tog to gange tre vekselladskærre med hjem
- Sværlasttrailer kan blive fem meter længere
Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes! |
||
Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget! |