Klik venligst

Klik venligst

  
Forsiden
      

Lastbilen er ny for vinduesfabrikken

Torsdag 18. juni 2020 kl: 11:36
Share  


Af: Redaktionen

Lastbilen er ny for vinduesfabrikken

- Vi har i rigtig mange år leveret vores vinduer og døre med en driftssikker Scania P 310 af årgang 2006. Den havde kun kørt 620.000 km, så der var mange kilometer tilbage i den, men selv om Stiholt har serviceret den rigtig god gennem årene, gjorde dens Euro 3-motor, at vi var tvunget til at skifte til en nyere model for at kunne levere i de danske byer, der har indført miljøzoner, siger Kristian Edsen, der er medejer af HåndværkerVinduet. Virksomhedens ”nye” lastbil er en to-akslet Euro-6 Scania opbygget med foldedørskasse

Lastbilen er ny for vinduesfabrikken
Den nye lastbil hos HåndværkerVinduet i Sundby på Mors er en halvandet år gammel Scania P 280 B4x2 med Euro 6-motor og opbygget med en syv meter Närko foldedørskasse og en 2,5 tons Z-lift. Bilen har kørte de første 30.000 km som udlejningsbil hos Scania Rental, og det var ifølge Kristian Edsen med til at barbere en stor bid af prisen.


- Vi er en lille virksomhed med 13 medarbejdere. Vi leverer fortrinsvis vores produkter i det nordjyske, men vi har kunder over hele Danmark, siger Kristian Edsen.


For ham er et vindue ikke bare et vindue - og en lastbil ikke bare en lastbil. Når det gælder vinduer, gælder det om at vælge det rigtige vindue, for udformningen af karme, rammer og sprosser afgør, hvor blødt lyset falder ind.


- En lastbil er heller ikke bare en lastbil. Det gælder om at vælge den rigtige lastbil, for mærket, opbygningen og forhandleren afgør, hvor effektiv og økonomisk lastbilen er, siger Kristian Edsen om baggrunden for valget af endnu en Scania fra Stiholt til transport af virksomhedens produkter - eksempelvis vinduer og døre efter mål i mahogni, fyrretræ eller træ/aluminium - der leveres til tømremestre, byggefirmaer og private.


Den nye lastbil hos HåndværkerVinduet har en fast chauffør, som i høj grad var med til at afgøre, at der igen kom til at stå Scania på fronten. Turene går for det meste ud og hjem samme dag, men på ”langturene” helt over til København kan chaufføren lejlighedsvis have behov for at overnatte i bilen. Derfor skulle bilen have et førerhus med hvileudrustning.


HåndværkerVinduet har valgt at tegne en serviceaftale med udvidet drivlinedækning for de kommende fem år på den ”nye” lastbil. 


Det er lastbilsælger Lars Pedersen fra Stiholt i Thisted, der har stået for salg og levering.
 



Klik venligst

© Copyright 2020 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Print siden  

- Vognmand valgte mellem to lastvognsleverandører
- Dagligvarekæde køber elektrisk transportløsning
- Vognmand på Midtfyn kan suge og blæse med gods på ladet
- Juni bød på færre nye lastbiler
- Hadsten-vognmand komprimerer affaldstransporten
- Fire-akslet forvogn er bygget op med hejs og kran
- Lastbil er næsten født til grundvandssænkning
- Kranen holder hvad den løfter op fra tømmerladet
- Posten bringer el-lastbil ud i virkeligheden
- Kinesiske el-varebiler med britiske rødder kommer til Danmark
- Højresvingsassistenter til lastbiler kan eftermonteres
- Den nedbyggede trailer er universel til transport af mange ting

Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Titel:
 
Kommentar:
 
Navn:
 
Email:

Adresse:

By:

Indtast bogstaverne: ÆØÅ
- så hjælper du os med at undgå spam.

Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget!
Klik venligst

Klik venligst



Klik venligst