Klik venligst

Klik venligst

Forsiden
      

Randersvirksomhed sætter nye slidbaner på for Michelin

Fredag 18. september 2020 kl: 13:55
Share  


Af: Redaktionen

Michelin er gennem sit datterselskab Euromaster begyndt at tilbyde regummiering med Recamic til danske erhvervskunder. Som led i aftalen udføres regummireringen af Vulkan i Randers, der er Danmarks førende indenfor vulkanisering og regummiering

Randersvirksomhed sætter nye slidbaner på for Michelin
- Med Recamic udbygger vi vores tilbud inden for regummiering og styrker indsatsen for at holde kundernes dæk sikkert kørende længst muligt. Både økonomisk for den enkelte virksomhed og i et større miljø- og ressourceperspektiv giver det rigtig god mening, at forlænge dækkenes liv så længe som muligt. Det kan vi nu gøre enten ved at skære nyt mønster, eller med Recamic lægge en helt ny slidbane på, siger Henrik Fusager, der er direktør i Euromaster Danmark.


- Det er klart, at det skal ske professionelt og sikkert. Det sikrer vi med vores samarbejde med Vulkan, der er en familievirksomhed med eksperter etableret tilbage i 1963. Vi er virkelig glade for, at vi nu kan tilbyde endnu flere muligheder inden for regummiering af lastvognsdæk til de danske kunder, og samtidig støtte op om danske arbejdspladser ved, at det nu bliver produceret lokalt i Randers, tilføjer han.


Recamic er en del af Michelins Multi-life strategi, som handler om at maksimere levetiden for hvert dæk ved hjælp af blandt andet. regummiering. Recamic er en tro kopi af mønstrene på de mest populære nye Michelin-dæk som eksempelvis X Multi T, X Works og Multiway og omfatter 13 dimensioner. Det svarer til cirka 98 procent af det aktuelle marked for regummiering.


Analyser, som revisionsfirmaet E&Y står bag, viser en række positive effekter ved regummiering - eksempelvis 70 procent reduktion af forbruget af råmaterialer, 29 procent lavere CO2-udledning og 21 procent mindre lokal luftforurening. Samtidig kan regummiering reducere dækomkostninger for tunge køretøjer med op til 40 procent sammenlignet med køb af nye dæk.








Klik venligst

© Copyright 2020 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Print siden  

- Traileren er bygget til bulktransport af fisk
- Lastvognssælger vender tilbage til Viborg
- Chauffør med fire-akslet lastbil med kran og hejs har 650 heste til disposition
- Opbygger opdaterede demobil i kundens stil
- Gartner lægger an til arbejde med ny wirehejs-lastbil
- Bokstraileren har en enkelt 10-tons aksel
- Engelsk lastbilfabrik har bygget nummer 100.000
- Svenske sideloadere får ny servicedækning i Danmark
- Volvo Trucks har skubbet to trækkere over til fragtmand fra Silkeborg
- Linktrailere kan også være med åbent lad
- Chaufførerne har selv trucken med til aflæsning
- Vognmand i Hvornum valgte V8’er endnu en gang

Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Titel:
 
Kommentar:
 
Navn:
 
Email:

Adresse:

By:

Indtast bogstaverne: ÆØÅ
- så hjælper du os med at undgå spam.

Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget!
Klik venligst

Klik venligst



Klik venligst