Forsiden
      

Fransk lastbilproducent udvider sit elektriske spekter

Torsdag 3. december 2020 kl: 15:03
Af: Redaktionen

Fransk lastbilproducent udvider sit elektriske spekter

Renault Trucks, som sammen med Volvo Trucks, er en del af AB Volvo-koncernen, udvider sin serie af eldrevne lastbiler. Dermed får kunderne mulighed for at fremskynde deres overgang til et mere bæredygtigt energiforbrug

De nye nul-emissionslastbiler har et bredere udvalg af batterier. De mellemstore elbiler Renault Trucks D og D Wide Z.E kan nu rumme 66 kWh batteripakker. I den lette ende har den franske producent lanceret en 3,5 ton Renault Trucks Master Z.E.


Renault Trucks gentager det elektriske budskab om, at elektriske køretøjer har et meget lavt støjniveau og kører uden udslip Zero Emission, Z.E. der hvor de opererer. Dermed kan de få adgang til byområder med strenge miljørestriktioner.


Med det bredere udvalg på batterisiden kan Renault Trucks levere fuldelektriske køretøjer fra 3,1 til 26 tons totalvægt med en rækkevidde på op til 400 kilometer.


Batterierne er en af ​​de mest kostbare ting på en elektrisk lastbil. I stedet for systematisk at inkludere det maksimale driftsområde, tilbyder Renault Trucks sine kunder det batterimodeludvalg, de har brug for. 


Tidligere var Renault Trucks D og D Wide Z.E begrænset til 50 kWh. Nu kan de udstyres med 66 kWh lithium-ion-batterier. Man kan vælge mellem fem forskellige konfigurationer op til maksimalt seks 66 kWh batteripakker til Renault Trucks D Z.E., hvilket giver en rækkevidde på op til 400 km.


Når det gælder Renault Trucks Master har den franske producent udvidet sit Master Z.E. tilbud. Lastbilen kan nu bestilles med en 3.500 kg totalvægt sammenlignet med de hidtidige 3.100 kg. Trods en ekstra nyttelast på 400 kg tilbyder Renault Trucks Master Z.E. stadig en reel rækkevidde på 120 km og kan oplades fuldt ud på seks timer.


3,1 ton modellerne kan fås i to varianter (varevogn og platformchassis) i tre forskellige længder  og to højder. 3,5-tons varevognsversionen er allerede på markedet.


3,5 ton Renault Trucks Master Z.E. el-varevognen vil snart være tilgængelig som et platformchassis eller som almindeligt chassis, der giver mulighed for en lang række opbygninger såsom tipvogn eller med transportkasse og lift.


Renault Trucks Z.E. seriens tekniske specifikationer:

Renault Trucks Master Z.E.
  • Samlet totalvægt 3,1 til 3,5 ton
  • 57 kW elmotor
  • Maksimalt drejningsmoment: 225 Nm
  • Maksimal hastighed: 100 km / t
  • Energilagring: 33 kWh lithium-ion-batterier
  • Rækkevidde på NEDC-cyklus: 200 km
  • Rækkevidde i realistiske omgivelser: op til 120 km
  • Oplader 7 kW vekselstrøm

Renault Trucks D Z.E. *
  • Samlet totalvægt: 16t Vægt: 16,7t.
  • Tilgængelige akselafstand: 4.400 mm og 5.300 mm
  • 185 kW elmotor (130 kW kontinuerlig ydelse)
  • Maksimalt drejningsmoment for elmotoren: 425 Nm.
  • Maksimalt drejningsmoment bagaksel: 16 kNm
  • To-trins gearkasse
  • Energilagring: lithium-ion-batterier på i alt 200 til 400 kWh
  • Rækkevidde i realistiske omgivelser: op til 400 km
  • Oplader 20 kW AC og 150 kW DC

Renault Trucks D Wide Z.E. *
  • GVW: 26 t Vægt: 27 t.
  • Tilgængelig akselafstand: 3.900 mm, andet efter behov
  • To elmotorer med en samlet effekt på 370 kW (260 kW kontinuerlig ydelse)
  • Maksimalt drejningsmoment for elmotorer: 850 Nm
  • Maksimalt drejningsmoment bagaksel: 28 kNm.
  • To-trins gearkasse
  • Energilagring: lithium-ion-batterier, 200 kWh til 265 kWh.
  • Rækkevidde i realistiske omgivelser: op til 180 km
  • Oplader 20 kW AC og 150 kW DC


* Renault Trucks D og D Wide markedsføres i Danmark i løbet af 2021.


























Klik venligst

© Copyright 2024 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Print siden  

- Entreprenør tog tre tre-akslede tandem-trækkere med til Herskind
- Dem fra Nordlunde har fået en ny fire-akslet maskinanhænger
- Overføringsanhænger skal føre containere til og fra opgaverne
- Slagelse-virksomhed skal bruge to nye trækkere til entreprenøropgaver
- Pusher-trækker skal tage læsset med gyllevogne med mere
- Fragtfirma medbringer truck til lasten
- Antallet af el-drevne lastbiler er stiger - antallet af gas-drevne ligger konstant
- Uforpligtende aftale skal se på udvikling af lastbilførerhus
- Tysk kapitalfond skal overtage tysk produkcent af specialkøretøjer
- Fire-akslet tip-trailer fra Hedensted er kommet til Løsning
- Tro flytter bjerge - Vognmand i Bjerge flytter med nye fire-akslet Volvo FM
- Overførselanhængeren blev hentet hjem på blokvogn

Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Titel:
 
Kommentar:
 
Navn:
 
Email:

Adresse:

By:

Indtast bogstaverne: ÆØÅ
- så hjælper du os med at undgå spam.

Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget!
Klik venligst