Klik venligst



Forsiden
      

​Scanias nye serie af high-tech gearkasser

Tirsdag 15. december 2020 kl: 15:02
Share  


Af: Redaktionen

​Scanias nye serie af high-tech gearkasser

Nye high-tech gearkasser skal holde svensk lastbilproducent i front. Med tiden vil de erstatte de nuværende Scania Opticruise-løsninger. Det første medlem af den nye gearkassefamilie - G33CM - kan kombineres med Scania's opdaterede 16-liters V8-motorserie samt de kraftigste varianter af Scanias 13-liters motorer. Scania har investeret over 400 millioner euro i udviklingen af de nye gearkasser for at fastholde sin førende position på området. - De nye gearkasser er afgørende for Scania's muligheder for at forblive konkurrencedygtig, når det gælder brug af forbrændingsmotorer i effektive og bæredygtige drivliner hele vejen til 2030, siger Alexander Vlaskamp, der er Executive Vice President og chef for Sales and Marketing hos Scania

Om de nye high-tech-gearkasser fra svenske Scania:
  • De nye serie high-tech AMT-gearkasser (Automated Manual Transmission) er udviklet for endnu bedre køreegenskaber og bæredygtighed
  • Gearkasserne byder på større spændvidde mellem gearene, op til 1 procent lavere brændstofforbrug og lavere støjniveau
  • De er lettere, hurtigere, mere effektive og i stand til at håndtere op til 3.700 Nm drejningsmoment
  • Gearkassehusene er udført i aluminium, har reduceret intern friktion og mere økonomiske gearudvekslinger
  • Der er indbygget retarder med forøget retarderkapacitet samt flere smarte og effektive kraftudtagsmuligheder
  • Gearkasserne sikrer, at forbrændingsmotorer fortsat kan indgå i bæredygtige transportløsninger

- Det nye gearkasseprogram er et fremragende eksempel på Scania's teknologiske forspring, når det gælder vores kunders muligheder for at opnå endnu bedre brændstof- og transporteffektivitet på en bæredygtig måde, siger Alexander Vlaskamp.


Scania har en lang tradition for at tilbyde automatiserede, manuelle gearkasser under Scania Opticruise-navnet, der blev introduceret tilbage i de tidlige 1990’ere. 


Alexander Vlaskamp peger på, at det for Scania er absolut nødvendigt at investere massivt i at udvikle et helt nyt gearkasseprogram, selvom Scania allerede er kendt for at tilbyde nogle af de bedste løsninger på markedet.


- Vores nye gearkasser besidder de forbedrede egenskaber, der er forudsætningen for at kunne levere endnu mere effektive og bæredygtige transportløsninger i det kommende årti. En afgørende egenskab er et langt større spændvidde mellem gearene, så de i endnu højere grad passer til Scanias lavomdrejnings-filosofi med økonomiske udvekslingsforhold i drivlinerne. Det er fundamentet for yderligere forbedring af brændstoføkonomien for kunderne, siger Alexander Vlaskamp.


De første kundesolgte lastbiler med G33CM-baserede Scania Opticruise-løsninger går i produktion i 1. kvartal 2021.




Klik venligst

© Copyright 2021 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Print siden  

- Materiel-udlejer har taget to af de lange
- Benzin- og olieselskab kører ud med ny tre-akslet trækker
- Bagtipkærren er tre-akslet og har to tårne
- Svensk lastbilmærke får ny salgskonsulent i Aarhus
- Lastbilmarkedets nummer et har fået ny salgschef
- Maskinkærren er i den lette ende
- Holstebro-vognmand rækker godt 15 meter med ny kran i mellemklassen
- Tysk trailerproducent lancerer dynamisk trailer
- Entreprenørforretning i Vestjylland tipper med ny tre-akslet kærre
- Kærre og container skal bruges til anlægsarbejde
- Budcentral har fået en ny to-akslet trækker
- Vognmand fra Vendsyssel har hentet ny vogn og vognkasse søndenfjords

Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Titel:
 
Kommentar:
 
Navn:
 
Email:

Adresse:

By:

Indtast bogstaverne: ÆØÅ
- så hjælper du os med at undgå spam.

Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget!
Klik venligst

Klik venligst