TESTKØRSEL:

Scania har i disse dage sendt en hybrid-lastbil til Danmark for at give transportjournalsiter mulighed for selv at opleve, hvordan det er at blive helt elektrisk i bykørsel. Testbilen er en to-akslet Scania P 310 PHEV opbygget med kasse og en drivline med en 310 hk dieselmotor med et maksimalt drejningsmoment på 1.600 Nm forrest og med en el-motor med et drejningsmoment på 1.050 Nm monteret lige efter dieselmotoren og før gearkassen gearkasse
Scania oplyser, at PHEV-lastbilen med fuldt opladte batterier har en elektrisk rækkevidde på op til 60 kilometer.
.jpg)
© Copyright 2025 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.
Print siden
- Fem-akslet lastbil bliver bygget på fabrikken
- Nye små elektriske varebiler får Danmarkspremiere i november
- Godt hver tredie var fra det østlige Sverige
- Vognmand har hentet to tiptrailere hjem til reden i Lundby
- Vognmand fra Tølløse har fået ny trækker til store og tunge opgaver
- Tyrkisk 9-tons lastbil er opbygget som stilladsbil
- Fragtmand i Aarhus har fået en elektrisk trækker
- Brolægger lægger ud med en ny fire-akslet forvogn med kroghejs
- Landbrugsvirksomhed hentede to nye fire-akslede tip-trailere i Hedensted
- Vognmand i Vesthimmerland hentede sættevogn til sværlast i Hedensted
- Kinesisk lastbilproducent introducerer en 636 kWh-trækker i Europa
- System i lastbiler sikrer opmærksomheden yderligere
Skriv din kommentar:
Mandag kobler vi os på en PHEV-lastbil
Mandag 21. juni 2021 kl: 08:18
Af: Jesper Christensen
Scania har i disse dage sendt en hybrid-lastbil til Danmark for at give transportjournalsiter mulighed for selv at opleve, hvordan det er at blive helt elektrisk i bykørsel. Testbilen er en to-akslet Scania P 310 PHEV opbygget med kasse og en drivline med en 310 hk dieselmotor med et maksimalt drejningsmoment på 1.600 Nm forrest og med en el-motor med et drejningsmoment på 1.050 Nm monteret lige efter dieselmotoren og før gearkassen gearkasse
Scania oplyser, at PHEV-lastbilen med fuldt opladte batterier har en elektrisk rækkevidde på op til 60 kilometer.
Hvis det havde været en HEV-lastbil - altså en hybridelektrisk lastbil, der udelukkende oplader sine batterier ved at opsamle energi fra dieselmotoren, der ellers ville være gået til spilde i form af varme - ville den elektriske rækkevidde være op til 17 kilometer i de seneste udgaver fra Scania.
Der er to ting, der får en PHEV-lastbil til at skille sig ud fra andre lastbiler med dieselmotorer:
Interesserede kan læse mere om mandagens test af Scania P 310 PHEV her:
Der er to ting, der får en PHEV-lastbil til at skille sig ud fra andre lastbiler med dieselmotorer:
- Et markant lavere støjniveau - 70dB - når man kører på el
- En udslipsfri kørsel.
Interesserede kan læse mere om mandagens test af Scania P 310 PHEV her:
.jpg)
© Copyright 2025 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

- Fem-akslet lastbil bliver bygget på fabrikken
- Nye små elektriske varebiler får Danmarkspremiere i november
- Godt hver tredie var fra det østlige Sverige
- Vognmand har hentet to tiptrailere hjem til reden i Lundby
- Vognmand fra Tølløse har fået ny trækker til store og tunge opgaver
- Tyrkisk 9-tons lastbil er opbygget som stilladsbil
- Fragtmand i Aarhus har fået en elektrisk trækker
- Brolægger lægger ud med en ny fire-akslet forvogn med kroghejs
- Landbrugsvirksomhed hentede to nye fire-akslede tip-trailere i Hedensted
- Vognmand i Vesthimmerland hentede sættevogn til sværlast i Hedensted
- Kinesisk lastbilproducent introducerer en 636 kWh-trækker i Europa
- System i lastbiler sikrer opmærksomheden yderligere
Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes! |
||
Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget! |