Forsiden
      

Vognmand på toppen af Danmark tager forskud på sit jubilæum med tre nye trækkere

Mandag 29. november 2021 kl: 10:07
Share  


Af: Redaktionen

Vognmand på toppen af Danmark tager forskud på sit jubilæum med tre nye trækkere

Til februar næste år kan Jørgen Bertelsen i Skagen fejre 25-års jubilæum som vognmand. Det markerer han med at få leveret to nye Scania 660 S på selve jubilæumsdagen onsdag 2. februar næste år. Jørgen Bertelsen tog dog for et par måneder siden forskud på festlighederne ved at få leveret tre nye 660 S’ere fra Stiholt, der er Scania-forhandler i det nordlige Jylland, der går fra Skagen og et pænt stykke syd for Limfjorden

De tre nye Scania 660 S-trækkere er stort set ens. Den ene er en 6x2/4-trækker med twinsteer, mens de to andre er 6x2 bogie-biler. Forklaringen er, at twinsteer-bilen skal køre sydpå, og de to bogie-biler skal køre nordpå.


- Egentlig blev 6x2/4-bilen bestilt som en 530’er, fordi den ikke skal køre med så tunge læs som de nordgående. Scania havde åbenbart lidt leveringsproblemer med 530’erne, så det blev en 660’er i stedet, siger Jørgen Bertelsen, der fortsætter:


- Chaufføren har været hos os i mange år, og han er tosset med V8, så det passede egentlig godt med en 530’er til hans kørsel. At det i stedet blev en 660’er, er han vist ikke ked af.


Det er Jørgen Bertelsen heller ikke selv, for hans 660’ere kører langt på literen.


- Der er jo en del bakker nordpå, og jeg har den teori, at en stor motor er mere økonomisk, når den bliver presset. 660’erne beviser faktisk, at der er noget om snakken, for jeg er meget tilfreds med brændstofforbruget. De går stabilt over 3 km/l med 48-50 tons vogntogsvægt både ud og hjem, og så kan man vist ikke forlange mere, siger han.


Jørgen Bertelsen Transport i Skagen råder over et dusin egne lastbiler - hovedparten Scania - og beskæftiger nogenlunde lige så mange undervognmænd. Stort set alle transporter handler om fødevarer på køl eller frys, og langt de fleste går til Norge og Sverige. Derfor sværger Jørgen Bertelsen til svenske lastbiler på grund af mere udbyggede servicenetværk end de øvrige europæiske mærker, selv om hans lastbiler meget sjældent får tekniske problemer. 


Når det gælder Jørgen Bertelsen Transport's Scania'er bliver de passet og plejet på Stiholt's værksteder.


De tre nye Scania i denne omgang er opbygget hos Stiholt i Sæby, malet af Skive Autolak og leveret af markedschef Jens Holger Pedersen fra Stiholt i Aalborg.






Klik venligst

© Copyright 2022 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Print siden  

- Skaks nye kran kan skydes ud i 14 led og en forlængerarm
- Genbrugsvirksomhed har overført en anhænger til Fyn
- Transportvirksomhed i Vendsyssel valgte tre-akslet bogietrækker
- Kød skal køres i køletrailere med elektriske køleanlæg
- Virksomhed med speciale i transport med tankvogne tager to tre-akslede trækkere i brug
- Genanvendeligt materiale bliver bragt med trailer med gående gulv
- Vognmand øst for Roskilde har fået ny fire-akslet forvogn
- Lastbilforhandler i Syd- og Sønderjylland bliver autoriseret forhandler af italienske kraner
- Den første af de nye lader vente på sig - leveringstiden blaffer i vinden
- Fransk bilproducent blev nummer ét i Sverige med lette elektriske varebiler
- Holstebro-vognmand valgte at få vogntog bygget op lokalt
- Vognmand i Himmerland har fået ny tandemtrækker

Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Titel:
 
Kommentar:
 
Navn:
 
Email:

Adresse:

By:

Indtast bogstaverne: ÆØÅ
- så hjælper du os med at undgå spam.

Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget!
Klik venligst