VOGNMAND I VENDSYSSEL:

Der var én, der var to, og nu er der tre næsten helt ens fire-akslede Scania'er med kroghejs hos Toftegaards Transport i Hjørring. Den første i rækken er en R 580 B8x4*4 med et Joab-kroghejs, som blev leveret for et par år siden af Peter Munkholm fra den nordjyske Scania-forhandler, Stiholt. Nummer to og tre er nye Scania R 590’ere, som Peter Munkholm har leveret inden for de seneste par måneder
Toftegaards Transport drives af vognmandsparret Louise og Kasper Christensen. Sidstnævnte er tæt på sit 10-års jubilæum, efter han trådte ind i sin fars vognmandsforretning i 2012, mens Louise ”kun” har været med i virksomheden i seks år. Alligevel har hun haft en stor finger med i spillet, for i de seneste fem år er vognparken vokset fra to til ni lastbiler - alle svenske med en stor overvægt af Scania'er.
Louise og Kasper arbejder primært fra kontoret, men begge er ikke blege for at tage en tur bag rattet i en af de ni lastbiler, hvis det brænder på.
- Vi har gode chauffører, så de fortjener noget ordentligt grej, der ser ordentligt ud, siger Louise med henvisning til, at de seneste Scania alle er V8’ere med opbygning og udstyr i topklasse.
De er alle blevet lakeret af Mosegaards Autolakering i Bramming, som ikke har ry for at levere de billigste lakeringer, men til gengæld har ry for at levere nogle af de bedste lakeringer. Det gælder ikke mindst Toftegaards Transports seneste Scania’er, hvor Mosegaards fik frit slag til at lakere den første R 580 i en helt nyt design for to år siden. Og de to nye R 590’ere er lakeret på præcis samme måde.
At det skal være ordentligt, gælder ifølge Louise også for samarbejdet med Stiholt og ikke mindst opbygningsafdelingen i Aalborg. Det er Højbjerg Maskinfabrik (HMF), der har lagt Joab-kroghejsene på Scania-chassiserne, mens det er Stiholt, der har stået for resten af opbygningerne.
- Og det er intj så ringe endda, som Louise Christensen udtrykker det.
Toftegaards Transport beskæftiger sig med meget blandet kørsel i det nordjyske. Der køres eksempelvis med sand og grus, containere, gylle, halm og dybstrøelse til biogasproduktion, roer, kartofler i store mængder samt udføres kranopgaver, nedbrydning, entreprenørarbejde med egen maskinpark og meget mere.

.jpg)
© Copyright 2025 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.
Print siden
- Fem tip-trailere blev sendt samme sted hen
- Færre nye lastbiler kom ud at køre
- Fire-hjulstrækker til krævende opgaver bliver opgraderet
- Vognmand i Holte havde sin nye bil på udstilling
- Britiske operatører kårer atter DAF til årets flådelastbil
- Energiselskab byder på årets el-lastbil
- Godt 1.000.000 lastbiler er forbundne til servicefunktioner
- Tre-akslet city tip-trailer skal køre med jord for Hammel-vognmand
- Landmand ved Tjæreborg har hentet ny tip-trailer til korn i Hedensted
- Vognmand fra Falster hentede ny trækker i Holbæk
- Aalborg-vognmand hentede to maskintrailere ved Silkeborg
- Bagtipkærre har både korn-top og top-pendelbagsmæk
Skriv din kommentar:
Det er intj så ring
Fredag 19. august 2022 kl: 10:27
Af: Redaktionen
Der var én, der var to, og nu er der tre næsten helt ens fire-akslede Scania'er med kroghejs hos Toftegaards Transport i Hjørring. Den første i rækken er en R 580 B8x4*4 med et Joab-kroghejs, som blev leveret for et par år siden af Peter Munkholm fra den nordjyske Scania-forhandler, Stiholt. Nummer to og tre er nye Scania R 590’ere, som Peter Munkholm har leveret inden for de seneste par måneder
![]() |
Louise og Kasper arbejder primært fra kontoret, men begge er ikke blege for at tage en tur bag rattet i en af de ni lastbiler, hvis det brænder på.
- Vi har gode chauffører, så de fortjener noget ordentligt grej, der ser ordentligt ud, siger Louise med henvisning til, at de seneste Scania alle er V8’ere med opbygning og udstyr i topklasse.
De er alle blevet lakeret af Mosegaards Autolakering i Bramming, som ikke har ry for at levere de billigste lakeringer, men til gengæld har ry for at levere nogle af de bedste lakeringer. Det gælder ikke mindst Toftegaards Transports seneste Scania’er, hvor Mosegaards fik frit slag til at lakere den første R 580 i en helt nyt design for to år siden. Og de to nye R 590’ere er lakeret på præcis samme måde.
At det skal være ordentligt, gælder ifølge Louise også for samarbejdet med Stiholt og ikke mindst opbygningsafdelingen i Aalborg. Det er Højbjerg Maskinfabrik (HMF), der har lagt Joab-kroghejsene på Scania-chassiserne, mens det er Stiholt, der har stået for resten af opbygningerne.
- Og det er intj så ringe endda, som Louise Christensen udtrykker det.
Toftegaards Transport beskæftiger sig med meget blandet kørsel i det nordjyske. Der køres eksempelvis med sand og grus, containere, gylle, halm og dybstrøelse til biogasproduktion, roer, kartofler i store mængder samt udføres kranopgaver, nedbrydning, entreprenørarbejde med egen maskinpark og meget mere.

.jpg)
© Copyright 2025 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

- Fem tip-trailere blev sendt samme sted hen
- Færre nye lastbiler kom ud at køre
- Fire-hjulstrækker til krævende opgaver bliver opgraderet
- Vognmand i Holte havde sin nye bil på udstilling
- Britiske operatører kårer atter DAF til årets flådelastbil
- Energiselskab byder på årets el-lastbil
- Godt 1.000.000 lastbiler er forbundne til servicefunktioner
- Tre-akslet city tip-trailer skal køre med jord for Hammel-vognmand
- Landmand ved Tjæreborg har hentet ny tip-trailer til korn i Hedensted
- Vognmand fra Falster hentede ny trækker i Holbæk
- Aalborg-vognmand hentede to maskintrailere ved Silkeborg
- Bagtipkærre har både korn-top og top-pendelbagsmæk
Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes! |
||
Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget! |