TRANSPORTMESSEN IAA TRANSPORTTATION 2022:

Italienske Iveco påkaldte sig opmærksomhed mandag formiddag, da koncernen sammen med sin amerikanske samarbejdspartner, Nikola Motors, præsenterede den brint-elektriske lastbil, som de to virksomheder samarbejder om at på ud at køre på de europæiske veje i 2023
Iveco og Nikola har i modsætning til andre lastbilproducenter sat årstal på, hvornår de vil have de første tunge brintelektriske trækkere ud at køre på de europæiske veje. Nikola har produceret brint-elektriske lastbiler til det amerikanske marked, og samarbejdet med Iveco skal åbne det europæiske marked for brint-elektriske lastbiler, der blot udleder vanddamp under kørslen - og med et lavt støjniveau som øvrige elektriske køretøjer.
Måske er der nogle, der tænker, hvor skal de brintelektriske lastbiler tankes? Her er svaret på et af de tankanlæg, der er ved at blive opført en lang række steder i Europa - senest kunne vi her på transportnyhederne.dk i mandags fortælle om, at Göteborgs Hamn vil få et brinttankanlæg tæt på containerterminalen.
Interesserede kan se en optagelse fra præsentationen af den nye brintelektriske lastbile og de øvrige nyheder fra Iveco her:
.jpg)
© Copyright 2023 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.
Print siden
- Polsk trailerproducent kører trailer med lukket kasse ind på markedet i Skandinavien
- To tiptrailere skal køre for oliemølle på Nordfyn
- Paris kom til Randers i en T-udgave
- Logistikvirksomhed i Greve har taget fat i en ny tre-akslet kølebil
- Svensk lastbil var knap fem procent bedre til at spare på brændstoffet
- De første ud af 30 opbygninger er leveret
- Tiptrailer med fire aksler rummer 37 kubikmeter
- Kran kom hurtigt i brug
- Fire-akslet tip-trailer er leveret med kornpose
- Bilforhandler i Herning udvider sit sortiment med store lastbiler
- Fire-akslet tip-trailer får udgangspunkt på Falster
- Vognmand fra Thy tager elementerne med på ny nedbygget fire-akslet trailer
Skriv din kommentar:
Amerikansk-europæisk brint-lastbil blev præsenteret for det store publikum
Onsdag 21. september 2022 kl: 10:27
Af: Redaktionen
Italienske Iveco påkaldte sig opmærksomhed mandag formiddag, da koncernen sammen med sin amerikanske samarbejdspartner, Nikola Motors, præsenterede den brint-elektriske lastbil, som de to virksomheder samarbejder om at på ud at køre på de europæiske veje i 2023
Iveco og Nikola har i modsætning til andre lastbilproducenter sat årstal på, hvornår de vil have de første tunge brintelektriske trækkere ud at køre på de europæiske veje. Nikola har produceret brint-elektriske lastbiler til det amerikanske marked, og samarbejdet med Iveco skal åbne det europæiske marked for brint-elektriske lastbiler, der blot udleder vanddamp under kørslen - og med et lavt støjniveau som øvrige elektriske køretøjer.
På Iveco’s stand på IAA kunne publikum tage en tre-akslet Nikola-trækker bygget hos Iveco af komponenter fra de dieseldrevne modeller i nærmere øjesyn.
Iveco og Nikola har haft brintelektriske trækkere i feltprøver - og med gode resultater og ros fra de involverede transportvirksomheder.
Efter planen bliver de brintelektriske lastbiler sat i produktion i 2023 med efterfølgende levering til kunderne.
Måske er der nogle, der tænker, hvor skal de brintelektriske lastbiler tankes? Her er svaret på et af de tankanlæg, der er ved at blive opført en lang række steder i Europa - senest kunne vi her på transportnyhederne.dk i mandags fortælle om, at Göteborgs Hamn vil få et brinttankanlæg tæt på containerterminalen.
Interesserede kan se en optagelse fra præsentationen af den nye brintelektriske lastbile og de øvrige nyheder fra Iveco her:
.jpg)
© Copyright 2023 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

- Polsk trailerproducent kører trailer med lukket kasse ind på markedet i Skandinavien
- To tiptrailere skal køre for oliemølle på Nordfyn
- Paris kom til Randers i en T-udgave
- Logistikvirksomhed i Greve har taget fat i en ny tre-akslet kølebil
- Svensk lastbil var knap fem procent bedre til at spare på brændstoffet
- De første ud af 30 opbygninger er leveret
- Tiptrailer med fire aksler rummer 37 kubikmeter
- Kran kom hurtigt i brug
- Fire-akslet tip-trailer er leveret med kornpose
- Bilforhandler i Herning udvider sit sortiment med store lastbiler
- Fire-akslet tip-trailer får udgangspunkt på Falster
- Vognmand fra Thy tager elementerne med på ny nedbygget fire-akslet trailer
Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes! |
||
Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget! |