Bjergningsbil kører med blokvogn på 15,5 meter - eller mere
Tirsdag 2. april 2024 kl: 13:49
Af: RedaktionenTJ Bjergning i Glostrup har fået en nye tre-akslet Scania 560 R-trækker, som sammen med en tre-akslet Faymonville-blokvogn skal bruges til at transportere elektriske lastbiler og busser, der er bjærget fra et ulykkessted, er havareret, har været brudt i brand eller af andre årsager ikke kan køre
På den tre-akslede Faymonville -blokvogn, som den nye tre-aklede Scania 560 R, der er malet og dekoreret i TJ Bjergnings mørkeblå og gule farver, er ladsengen som udgangspunkt 9 meter, men den kan trækkes 6,5 meter ud, så den bliver 15,5 meter i alt. Blokvognen kan dermed klare et komplet køretøj i form af en lastbil eller bus - og den lave ladseng giver plads til en frihøjde, som de fleste køretøjer holder sig inden for. Akslerne på blokvognen er pendel-aksler og er drejbare i alle retninger og drejbare uafhængigt af hinanden.
Blokvognen er godkendt til at måtte køre 60 km/t med 80 tons totalvægt og 80 km/t med 50 tons totalvægt.
© Copyright 2025 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.
Print siden
- Bokstrailer kan læsses både bagfra og fra siden
- Trailer med gående gulv er ude på 15 meter
- Kartofler kører med fire-akslet tip-trailer
- Vognmand i Sevel kører ud med 520 blå løvekræfter
- Skraldebiler er blevet mere lydløse
- Langeskov-vognmand kan række langt med ny lastbil
- Bjergningsbil nummer to er taget i brug
- Containerchassis har plads til to kasser
- Køletrailer får energi fra sol, batterier og energigenvinding
- En ordre på 25 el-lastbiler har fået produktionstallet op på over 2.000
- Syv trækkere hentede syv tip-trailere til Fyn
- Aars-vognmand har overført en påhængsvogn til Himmerland
Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes! |
||
Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget! |