Tre-akslet tip-kærre er bygget til asfaltkørsel
Fredag 20. september 2024 kl: 13:58
Af: Redaktionen
Billum Vognmandsforretning ApS har fornyligt hentet en ny tre-akslet Kel-Berg asfalt tipkærre hos Lastas i Hedensted. Den nye tip-kærre er leveret med eksempelvis manuel betjent rullepresenning og pneumatisk justerbar underkøringskofanger
Om den nye Kel-Berg asfalt tipkærre:
Chassis-opbygning:
- Længdevanger opsvejst i I-profil i højstyrkestål
- Stærke tværvanger og forstærkninger
- Lukket cyklistværn i begge sider
- Pneumatisk justerbar underkøringskofanger
Kasse-opbygning:
- Sider fremstillet i 7 mm valset special alu-plade med ekstra slidstyrke
- Indvendig, tophængt bagklap med pneumatisk åbne- og lukkesystem, hvor tophængslerne er flyttet ca. 180 mm frem for at give 10 procent ekstra åbning ved aflæsning
- Bagklappen er fremstillet i 5 mm plade med kraftige alu-kantrammer
- 80 mm isolering på svøb og front afdækket med blank rustfri plade
- Ekstra 7 mm forstærkningsplade i fuld længde i en bredde på 2.000 mm
- 4 mm Hardox bundplade monteret i fuld længde ovenpå alu-bunden
- Rumindhold på 14,3 kubikmeter
- Forkromede fælgringe
- Rullepresenning monteret på 70 mm alu-rør
Kel-Berg kærren er leveret med tre ni-tons luftaffjedrede aksler med tromlebremser og med hæve-/sænkeventil. Første aksel er med liftfunktion.
Kærren, der har en tilladt totalvægt på 24.000 kg, er leveret af Anders K. Larsen fra Lastas Trucks Danmark A/S.
.jpg)
© Copyright 2025 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

- Vognmand i Odense har trukket en udtrækstrailer til Odense
- Vognmand på Amager trækker læsset med en tre-akslet pusher-trækker
- Vognmand i Roskilde tog fem af samme slags
- Vognmand fra Tørring tog tre trailere med en enkelt trækker
- Tre-akslet tiptrailer kan rumme 34 kubikmeter i kassen
- Vognmand i Karlslunde trak afsted med tre nye trækkere
- Mølle har fået ny fire-akslet tip-trailer til korn og foderstoffer
- Nye elektriske og lette varebiler er udviklet til alle typer bytrafik
- Dynamisk styring på lastbiler bliver opgraderet til gavn for trafiksikkerheden
- Lastbilcenter skifter ejer
- Transportfirma i Greve tog to gange tre vekselladskærre med hjem
- Sværlasttrailer kan blive fem meter længere
Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes! |
||
Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget! |