NYREGISTREREDE LASTBILER
Hvor antallet af nyregistrerede batterielektriske lastbiler over 3,5 ton var på 266 ved udkørslen af oktober sidste år, var det tilsvarende antal vokset til 331 ved udkørslen af oktober i år
.jpg)
© Copyright 2025 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.
Print siden
- Syv-akslet vogntog kan både suge og blæse
- Fire-akslet trailer med gående gulv er ekstra lang
- Avanceret it-system kan beregne vejafgift for den enkelte distributionstur
- Containertransportør har fået el-bil nummer fire fra Södertälje
- Tip-kærre har huller til gafler i forenden
- De fleste lastbilimportørerne melder klar til transportmesse
- Bokstrailer kan læsses både bagfra og fra siden
- Trailer med gående gulv er ude på 15 meter
- Kartofler kører med fire-akslet tip-trailer
- Vognmand i Sevel kører ud med 520 blå løvekræfter
- Skraldebiler er blevet mere lydløse
- Langeskov-vognmand kan række langt med ny lastbil
Skriv din kommentar:
Elektriske lastbiler har fået en større andel
Onsdag 20. november 2024 kl: 11:36
Af: RedaktionenHvor antallet af nyregistrerede batterielektriske lastbiler over 3,5 ton var på 266 ved udkørslen af oktober sidste år, var det tilsvarende antal vokset til 331 ved udkørslen af oktober i år
Det er de batterielektriske lastbiler over 16 ton, der er er kørt frem, mens antallet af nyregistrerede lastbiler mellem 3.5 og 16 ton er stort set uændret.
Ser man på det samlede antal nyregistrerede lastbiler over 3,5 ton udgjorde de batterielektriske lastbiler knap 6,4 procent ved udkørslen af oktober sidste år, mens de ved udkørslen af oktober i år udgjorde godt 8,0 procent.
I nedenstående tabel kan man se antal og markedsandele for nyregistrerede lastbiler over 3,5 ton fordelt på mærker og segmenter.
Batteri-elektriske lastbiler - 3.501 kg - 16.000 kg | ||||
1. januar - 31. oktober 2024 | 1. januar - 31. oktober 2023 | |||
Antal | Andel | |||
Mercedes-Benz | 86 | 54,78 % | 1 | 1,11 % |
Ford | 62 | 39,49 % | 69 | 76,67 % |
Maxus | 4 | 2,55 % | 20 | 22,22 % |
Iveco | 3 | 1,91 % | - | - |
Fuso | 2 | 1,27 % | - | - |
I alt | 157 | 90 | ||
Batteri-elektriske lastbiler - over 16.001 kg | ||||
Volvo | 89 | 51,15 % | 58 | 32,95 % |
Mercedes-Benz | 73 | 41,95 % | 42 | 23,86 % |
Scania | 11 | 6,32 % | 75 | 42,61 % |
Dennis Eagle | 1 | 0,57 % | - | - |
Renault | - | - | 1 | 0,57 % |
I alt | 174 | 176 | ||
Totalt | 331 | 266 | ||
Alle lastbiler over 3.501 kg | ||||
Samlet i alt | 4.145 | 4.170 |
(Kilde: Bilstatistik)
.jpg)
© Copyright 2025 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

- Syv-akslet vogntog kan både suge og blæse
- Fire-akslet trailer med gående gulv er ekstra lang
- Avanceret it-system kan beregne vejafgift for den enkelte distributionstur
- Containertransportør har fået el-bil nummer fire fra Södertälje
- Tip-kærre har huller til gafler i forenden
- De fleste lastbilimportørerne melder klar til transportmesse
- Bokstrailer kan læsses både bagfra og fra siden
- Trailer med gående gulv er ude på 15 meter
- Kartofler kører med fire-akslet tip-trailer
- Vognmand i Sevel kører ud med 520 blå løvekræfter
- Skraldebiler er blevet mere lydløse
- Langeskov-vognmand kan række langt med ny lastbil
Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes! |
||
Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget! |