Scanias nye serie af high-tech gearkasserTirsdag 15. december 2020 kl: 15:02 Af: RedaktionenNye high-tech gearkasser skal holde svensk lastbilproducent i front. Med tiden vil de erstatte de nuværende Scania Opticruise-løsninger. Det første medlem af den nye gearkassefamilie - G33CM - kan kombineres med Scania's opdaterede 16-liters V8-motorserie samt de kraftigste varianter af Scanias 13-liters motorer. Scania har investeret over 400 millioner euro i udviklingen af de nye gearkasser for at fastholde sin førende position på området. - De nye gearkasser er afgørende for Scania's muligheder for at forblive konkurrencedygtig, når det gælder brug af forbrændingsmotorer i effektive og bæredygtige drivliner hele vejen til 2030, siger Alexander Vlaskamp, der er Executive Vice President og chef for Sales and Marketing hos Scania Om de nye high-tech-gearkasser fra svenske Scania:
- Det nye gearkasseprogram er et fremragende eksempel på Scania's teknologiske forspring, når det gælder vores kunders muligheder for at opnå endnu bedre brændstof- og transporteffektivitet på en bæredygtig måde, siger Alexander Vlaskamp. Scania har en lang tradition for at tilbyde automatiserede, manuelle gearkasser under Scania Opticruise-navnet, der blev introduceret tilbage i de tidlige 1990’ere. Alexander Vlaskamp peger på, at det for Scania er absolut nødvendigt at investere massivt i at udvikle et helt nyt gearkasseprogram, selvom Scania allerede er kendt for at tilbyde nogle af de bedste løsninger på markedet. - Vores nye gearkasser besidder de forbedrede egenskaber, der er forudsætningen for at kunne levere endnu mere effektive og bæredygtige transportløsninger i det kommende årti. En afgørende egenskab er et langt større spændvidde mellem gearene, så de i endnu højere grad passer til Scanias lavomdrejnings-filosofi med økonomiske udvekslingsforhold i drivlinerne. Det er fundamentet for yderligere forbedring af brændstoføkonomien for kunderne, siger Alexander Vlaskamp. De første kundesolgte lastbiler med G33CM-baserede Scania Opticruise-løsninger går i produktion i 1. kvartal 2021. © Copyright 2024 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale. |