Løven brølede mod vind og vejr - med et plus
Torsdag 30. juli 2020 kl: 09:10
Af: Jesper Christensen
Onsdag havde vi her på transportnyhederne.dk mulighed for at testkøre en MAN TGX 510 af seneste generation ad vores sædvanlige testrute. I denne korte artikel vil vi blot fokusere på resultatet og vende tilbage med en mere udførlig beretning, så dagligdagen har meldt sin ankomst for alvor
Testturen startede hos MAN Truck & Bus i Tilst i Aarhus’ vestlige del. Derfra rundede vi vores sædvanlige begyndelses- og måle punkt ved universitetet. Dermed blev turen omkring 10 kilometer længere - og med mere kørsel i byen.
MAN’s tyske profidriver holdt styr på målingerne, mens opgaven for manden bag rattet var at holde styr på det 40 tons tunge vogntog. Det blev til 187 kilometer i kraftig modvind skråt ind fra både højre og venstre side - og medvind på motorvejen.
Vi kørte i Efficient+ i 3 timer, 13 minutter og 31 sekunder og brugte 57,51 liter dieselolie. Det giver så en gennemsnitshastighed på 58 km/t og et brændstofforbrug på 3,26 km/liter.
Flot.
Interesserede kan se mere om brændstofforbruget i andre lastbilmærker på andre dage med andet vejr og andre konfigurationer her:
En tre-akslet Volvo FH med 42 ton totaltvægt på den sædvanlige ti kilometer kortere rute:
Flere Scania’er med 40 ton totalvægt på den sædvanlige ti kilometer kortere rute:
.jpg)
© Copyright 2025 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.
Print siden - Maskinstation på Vestsjælland var i Østjylland for at hente ny tiptrailer med rullepresenning
- Dagligvarer kommer med elektriske stjernebiler
- Tre-akslet city-tip trailer har kasse i Hardox-stål
- Trækker med 590 heste har plys på gulvet
- Svensk lastbilproducent åbner produktionsanlæg i Kina - med kapacitet på 50.000 køretøjer årligt
- Maskinstation på Lolland hentede fire-akslet tip-trailer i Østjylland
- Tysk lastbil er den øverste e-stjerne på listen
- Fragtmænd har fået længe trailere
- Transportvirksomhed i Odense har fået de første - og venter på de næste
- Bro-by får et nyt truckcenter
- Fem-akslet lastbil bliver bygget på fabrikken
- Nye små elektriske varebiler får Danmarkspremiere i november
Skriv din kommentar:
| Alle felter skal udfyldes! |
||
Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget! |





